Merdeka? Oh! Tidak.

Assalamualaikum..

Kenapa nanie punya entry macam nie pulak kann? Merdeka, merdeka je lahh. Babe, Kite tak boleh nak merdeka sangat lah kannn. Kite perlu ade rase kesiannn kat Orang-2 Jepun. mereka disana menghadapi Tsunami terbesar. Kite disini? hanya mampu berdoa :)

Tapi..
Bila bersendirian, Nanie menangis kerana memikirkan mereka / kesalahan nanie yang terlalu banyak...

YA ALLAH, KAU berkatilah mereka. KAU berikanlah mereka kekuatan untuk menempuh dugaan itu YA ALLAH, KAU lah yang Maha Penyayang, Maha Pengasih, Maha Kaya, Maha Pengampun. KAU ampunilah segala dosa-2 hamba-hambaMU yang Kerdil ini YA ALLAH.
Apalah nasib mereka-2 disana. :'/
Ya Allah, Jika disini juga berlaku. Kau ampunilah dosa-dosa kami ya Allah. Kau berikanlah kekuatan kepada Kami YA ALLAH.

Korang, adakah korang bersedia jika suatu hari nanti iya akan berlaku? Taubat lah sementara pintu taubat masih terbuka. Iyaa, aku banyak dosa dengan kedua ibu-bapa ku jugak. Dengan Kakak-abang dan semua orang. Tipu lah kalau kat dunia nie takde orang yang buat salah. Semua manusia pasti ade membuat kesilapan. Kite hanya manusia biasa. Walaupun kerabat RAJA mane pun, Dea tetap darah MERAH. Lahir di muka bumi. Dibuat daripada Tanah. Sedarlahhh.. Korang nak cakap aku nie kelakar buat entry macam nie? Wehhh, sedar lah wehhh.. Dunia dah tua/goyah! Aku mengaku. Aku banyak sangaaaat buat salah. Tapi, manusia tak lepas dari kesalahan. Ape salahnya, kite bertaubat.

Korang, jangan merdeka sangatlah kannn? Walaupun mak bapak korang tak pernah sentuh pasal solat semua nie, tapi, korang kena sedar sendiri. Jangan sampai korang tahu hari nak kiamat baru nak taubat. Aku sedar aku sape nak tulis macam nie bagai kann/ Tapi, Aku juga ade perasaan. Ape salahnya aku nak berikan pendapat. Tak salah.
Aku sendiri kekadang tak yakin dengan diri aku sendiri.. :')

Kite bukan TUHAN nak menentukan bila hari kiamat. Kite siapa? Kite bukan TUHAN. Sedarlah wehhh. Bangun! Bangun dari segala akal-2 jahat kauuu. sedarlah kau lahir dari tanah. dan kau akan kembali ke tanah jugak suatu hari nanti. Jangan menyesal di kemudian hari.

Knapa aku bercakap mengenai nie semua? Sedangkan aku pun teruk? Manusia boleh berubah :)
Aku manusia. Jadi, aku boleh berubah. Aku juga nak sedar dari kekhilafan aku. Aku tahu aku banyak salah. Disini, Aku ingin memohon seribu kemaafan, Jika aku ade bersikap kasar dengan ayat-2 aku. Aku tahu aku teruk. aku akan try untuk berubah sedaya upaya aku. dan kepada yang menegur akan kesilapan aku, Terima Kasih aku ucapkann :)

If ade yang nak kutuk aku, Silakannn. Dosa dapat kat dea. Pahala dapat kat aku. Aminnnn :')
Assalamualaikum..

Innanie Raudah Zakaria.